- Cunostinte teoretice legate de teoria culorilor: culori primare, secundare, reci, calde, non culori;
- Diferite tehnici folosite in executia lucrarilor artistice: colajul, sablonul, monotipia, pictura pe sticla, pictura decorativa, modelaj;
- Craft: confectionarea unor jucarii si obiecte decorative din hartie, dar si din alte materiale reciclabile.
Profesor: Adriana Mocuța – adrianamocuta.blogspot.ro
Mind Lab este un program educaţional inovator si de succes ce dezvoltă capacitatea de gândire, inteligenţa emoţională şi abilităţile sociale ale copiilor, pornind de la jocuri de gândire. Jocurile constituie mediul ideal în care copiii pot experimenta si exersa într-un mod creativ abilităţile învăţate.
Metodologia propusă de Mind Lab creează cu ajutorul jocurilor atent selecţionate, un mediu generator de atenţie sporită care facilitează învăţarea de către copii a unor metode şi strategii de gândire pe care le aplică atât în joc cât şi în situaţii de viaţă reală.
Programul se adresează copiilor cu vârsta între 4 şi 14 ani şi urmăreşte dezvoltarea abilităţilor cognitive, sociale precum şi a inteligenţei emoţionale.
Obiectivele Mind Lab
1.
Conştientizarea proceselor de gândire – este esenţială în dezvoltarea personală; sporeşte utitilizarea proceselor raţionale, permiţând copiilor să progreseze constant.
2.
Îmbunătăţirea capacităţii de gândire –copiii învaţă cum să gândească însuşindu-şi strategii şi metode de rezolvare a problemelor, modele de luare a deciziilor ; îşi dezvoltă gândirea creativă/ critică, îşi îmbunătăţesc managementul resurselor şi al informaţiilor, îşi sporesc abilităţile verbale şi non-verbale, matematica şi logica etc.
3.
Îmbunătăţirea abilităţilor sociale şi a inteligenţei emoţionale – în cadrul programului Mind Lab copiii îşi dezvoltă abilităţile sociale: munca în echipă şi cooperarea, învăţarea din propriile greşeli ; îşi dezvoltă inteligenţa emoţională prin participarea, în cadrul jocurilor, la situaţii puternic încărcate emoţional prin experienţa cărora învaţă să-şi gestioneze emoţiile, să aibă răbdare, să fie perseverenţi, să amâne o recompensă, să se autocontroleze.
4.
Transferul interdisciplinar – este poate cea mai importantă abilitate pe care o putem dezvolta copiilor şi care în cadrul programului Mind Lab se realizează prin discuţii reflective asupra strategiilor şi metodelor adoptate în joc, pe care copiii învaţă să le aplice în situaţii din viaţa de zi cu zi, în şcoală, în cercul de prieteni sau familie.
Jocurile creează în cadrul Mind Lab un mediu de învăţare motivant şi captează întreaga atenţie a copiilor.
Cele aproape 50 de jocuri atent selecţionate de specialiştii Mind Lab permit dobândirea şi exersarea prin joc a unor obiceiuri de gândire, fiind totodată un simulator al vieţii reale din care pot fi trase concluzii despre viaţa de zi cu zi. Jocul este un microcosmos cu reguli proprii în care copilul este eliberat de barierele psihologice din viaţa reală (responsabilităţi şi restricţii) fiind mult mai tentat şi motivat să încerce lucruri noi.
Programele de educație acvatică pentru preșcolari au scopul de a-i ajuta pe micuți să se familiarizeze cu apa, să capete încredere în ei și să socializeze cu alți copii, prin participarea la o serie de activități sigure și plăcute.
Programul contribuie la dezvoltarea deprinderilor de bază ale înotului și ale celor de siguranță în mediul acvatic, prin joc, exploatare și încurajare. Astfel, copiii au parte de lucruri inedite:
- Se bucură de experiențe senzoriale și motrice adecvate fiecărui stadiu de dezvoltare
- Învață prin intermediul jocului cum pot explora mediul acvatic;
- Se angajează într-o activitate fizică regulată;
- Se bucură de compania colegilor de la grădiniță;
- Își dezvoltă simțul autonomiei în apă;
- Învață într-o ambianță sigură și relaxată.
Aceste activități distractive și constructive se desfășoară pe etape, sub supravegherea atentă a instructorilor calificați, într-o apă ideală din punct de vedere al igienei, culorii și al temperaturii.
Metodele de predare utilizate de instructorii de înot sunt adecvate fiecărui stadiu de dezvoltare, urmărind să reflecte competențele fizice și emoționale ale copiilor preșcolari.
Ședințele de înot destinate copiilor includ nu doar elemente care sprijină dezvoltarea psihomotorie, dar și bunăstarea psihosocială.
Locație: Arena AquaSport
Lectiile de educatie muzicala pentru grupa de varsta 2-3 ani se axeaza in principal pe introducerea celor mici in lumea sunetelor, a ritmului si a deprinderii cu acestea intr-o maniera atragatoare si adaptata varstei lor, prin cantece cu semne, miscare, rime, dans, batai din palme si instrumente muzicale usor de manevrat, sunete din natura, jocuri si povesti muzicale, asigurandu-le o experienta muzicala cu toate simturile!
Lectiile de educatie muzicala pentru grupa de varsta 4-6 ani vor avea in vedere dezvoltarea abilitatilor muzicale prin:
- Învatarea notiunilor fundamentale ale teoriei muzicii, cu ajutorul jocurilor muzicale, a cantecelor si a tot ceea ce inseamna o experienta muzicala cu toate simturile;
- Formarea unui mini-cor.
Inca de la nastere, odata cu primele cantece de leagan fredonate de mama, si continuand cu cantecele invatate la gradinita si la scoala, si mai apoi, cu pasiunea pe care cei mai multi dintre adolescenti si tineri o au pentru diverse formatii sau interpreti, muzica are un rol fundamental in cladirea dezvoltarii personalitatii unei persoane.
Potrivit psihologilor, inteligenta muzicala a copiilor si a oamenilor, in general, este la fel de importanta in viata precum inteligenta logica si matematica sau precum inteligenta interpersonala. Importanta studierii muzicii si a dezvoltarii inteligentei muzicale a fost descoperita de-a lungul timpului, observandu-se ca pana si cei micuti, de varsta prescolara pot distinge cu usurinta ritmul, bataile muzicii si uneori, chiar notele muzicale, fara sa fi invatat in prealabil aceste lucruri.
Este demonstrat faptul ca muzica are o influenta pozitiva asupra dezvoltarii cognitive a copiilor, a memoriei si a relationarii acestora cu alte persoane de varsta lor si nu numai.
Spre exemplu, copiii de varsta prescolara care participa la activitati muzicale de grup, precum diverse joculete muzicale sau interpretarea diferitelor cantecele specifice varstei lor, vor fi mult mai sociabili, deschisi, vor cumunica mai bine si vor avea increderea de sine dezvoltata.
Muzica dezvolta anumite parti ale creierului care nu pot fi stimulate altfel!
Muzica si integrarea emisferelor cerebrale
Atunci cand cele doua emisfere ale creierului sunt dezvoltate inegal, creierul uman nu se poate dezvolta ca un intreg, fiind cazul unei inteligente subdezvoltate. De aceea este foarte important pentru un copil sa desfasoare activitati care sa ii stimuleze in egala masura atat latura analitica-obiectiva cat si cea artistica-subiectiva. In cazul muzicii, emisfera stanga a creierului analizeaza structurat, in timp ce emisfera dreapta se concentreaza pe melodicitate, sincronizandu-se.
6 moduri in care muzica dezvolta creierul uman
Muzica joaca un rol esential in dezvoltarea copiilor, dincolo de relaxarea si buna dispozitia ce se ascund in spatele ei. Studierea unui instrument muzical, participarea la activitati muzicale de grup, ajuta la dezvoltarea memoriei verbale si muzicale, la deprinderea notiunilor matematice si la imbunatatirea procesului invatarii, dar si la posibilitatea legarii unor prietenii stranse intre cei mici, prin cresterea gradului de socializare.
Dezvoltarea limbajului
Specialistii au identificat o legatura importanta intre muzica si dezvoltarea limbajului la cei mici. Muzica se poate dovedi o terapie importanta in special in randul copiilor cu dificultati de limbaj si vorbire. Specialistii sustin ca intonarea unor melodii precum si studierea unui instrument muzical imbunatateste felul in care creierul proceseaza limbajul si ii ajuta pe micuti sa depaseasca problemele legate de acesta, citit sau invatare.
Favorizarea procesului invatarii
Creierul are raspunsuri specifice la ritm, melodie si sunete, ceea ce determina cresterea activitatii cerebrale si dezvoltarea cailor neuronale. Conexiunile neuronale sunt activate fie cand copilul canta la un instrument, fie ca pur si simplu asculta muzica, ceea ce duce la imbunatatirea modului in care copilul absoarbe si proceseaza informatii. Muzica ajuta la crearea unei balante in dezvoltarea cerebrala. Pe de o parte sunt materiile exacte, precum matematica, care folosesc partea stanga a creierului, iar pe de alta parte, activitatile creative, imaginative, care sunt “trezite” si dezvoltate de partea dreapta a creierului.
Dezvolta memoria verbala
Muzica are implicatii si in dezvoltarea memoriei verbale la micuti. Invatarea si repetarea versurilor melodiilor ascultate se dovedeste a fi o tehnica eficienta de imbunatatire a capacitatii de a retine informatii. Muzica provoaca creierul copiilor sa lucreze in multe feluri. Cantatul la un instrument muzical necesita o abilitate crescuta de a rezolva probleme si de a folosi memoria si atentia in timpul sarcinilor complexe.
Îmbunatatirea abilitatilor sociale
Muzica ii face pe copii mai prietenosi. Cercurile muzicale, locurile unde se canta/asculta muzica, aduna laolalta mai multi copii, avand astfel ocazia sa relationeze si sa lege noi prietenii. Muzica se transforma astfel intr-un liant puternic pentru relatiile dintre copii si le dezvolta abilitati sociale importante.
In plus, le dezvolta capacitatea de a lucra in echipa, mai ales daca acestia sunt inscrisi la cercuri de muzica sau activitati corale. Specialistii, dar si profesorii, au observat ca acei copii care asculta muzica sau care canta sunt mai prietenosi, se poarta mai frumos si au mai multa incredere in fortele proprii.
Dezvoltarea constiintei de sine
Copiii invata sa se cunoasca si sa devina constienti de ei insisi in timp ce asculta muzica sau canta la un instrument. Muzica ii invata pe copii sa se automotiveze, fiind vorba de o multumire de sine, interioara, mai valoroasa decat recompensele materiale, exterioare. In plus, el devine propriul critic al muncii sale si invata cum sa gaseasca singur resurse pentru a deveni mai bun in ceea ce face.
Deprinderea notiunilor matematice
Copiii invata mai usor matematica, una dintre cele mai grele materii scolare, cu ajutorul muzicii. In urma unor teste speciale, s-a descoperit ca cele mai bune rezultate scolare le-au avut copiii care au fost implicati in activitati muzicale, spre deosebire de cei care nu au avut legatura cu muzica.
Lectiile de educatie muzicala sunt extrem de importante si, in egala masura interesante si antrenante pentru copii. Astfel, muzica ii ajuta pe copii in dezvoltarea armonioasa de la nivel mental si emotional. De asemenea, educatia muzicala ii ajuta sa isi formeze si sa isi dezvolte gandirea abstracta, sa se relaxeze prin arta, sa fie atenti la crearea ei.
Fiecare copil își va dezvolta toate aspectele jocului, tehnic, tactic, fizic si mental.
Fiecare copil va beneficia de un antrenament particularizat , în funcție de nevoile fiecăruia: terenuri modificate pentru a le dezvolta tehnica jocului, mingi mai ușoare și nu atât de rapide, precum și rachete de diferite greutăți.
Evoluția copiilor este monitorizată regulat.
Cursurile pentru copii sub 10 ani sunt structurate după programul Tenis 10 care implică o abordare diferită: antrenamente pe trei nivele pentru a-i ajuta pe copii să progreseze. Pe măsura parcurgerii lor, dimensiunile terenului, lungimea rachetelor, viteza mingilor cresc, pană când jucătorul avansează către tenisul standard.
Antrenamentele se desfășoară pe un teren de dimensiuni reduse. La această vârstă, copiii sunt încurajați să dezvolte tactici și tehnici simple. Încep prin a învăța mișcările de bază și coordonarea.
Locație: Tenis Club Tivoli.
Prin joc, antrenamente, vizionare de mini-clipuri, vizite pe stadion, urmărirea de secvențe din fotbal, precum și prin vizite la grădiniță ale unor fotbaliști, copiii vor învăța despre:
Începuturile fotbalului
- Cine a jucat fotbal prima oară?
- Cum era fotbalul la început?
- Cine a jucat pentru prima data fotbal în Europa?
- Ce mingi erau folosite la început?
Mingea de fotbal – la fel de rotunda ca globul pământesc
- De ce avem nevoie pentru a juca fotbal?
- Cum arată un teren de fotbal?
- La ce folosesc liniile de pe teren?
- Din ce este alcătuită o minge de fotbal?
Campionatul mondial – cei mai buni dintre cei mai buni
- De când există Campionatul Mondial de Fotbal?
- Din ce țări provin cele mai de succes echipe?
- Ce echipă ajunge în finală?
- Ce trofeu câștigă echipa câștigătoare?
Echipa – toți pentru unul și unul pentru toți
- Care este structura unei echipe?
- Cine apără poarta?
- Tricouri și numere
- Echipamentul adecvat
- Ce jucători șutează la poartă?
Regulile fotbalului
- Cine stabilește regulile?
- Ce înseamnă fault, comportament nesportiv, ofsaid, hends?
Dirijorii scenei fotbalistice
- Cum poți ajunge arbitru?
- Ce trebuie să facă un arbitru?
- De ce sunt cartonașele galbene și roșii?
Un bun control al mingii
- Cum ajunge mingea la picior?
- Cum păstrezi mingea la picior?
- Cum trebuie să părăsească mingea piciorul?
- Cum poate fi apărată mingea?
Arena eroilor
- Unde stau spectatorii?
- De unde primesc fanii informații?
- Unde se schimbă jucătorii
- Cine se ocupă de securitate?
- Cine are grijă de gazon?
- Care sunt cele mai renumite stadioane?
Suporterii – coruri și carnavaluri
- Cine asigură atmosfera de pe stadion?
- Ce sunt coregrafiile suporterilor?
- De ce cântă toți suporterii la unison?
- Care este comportamentul corect în tribune?
Cursul nu se adresează doar fetelor, ci și băieților, având în vedre că se urmărește dezvoltarea corectă a musculaturii spatelui, poziția corectă a picioarelor și învățarea unor elemente de balet potrivită vârstei lor. Se vor parcurge mai multe stiluri de dans și se va educa urechea muzicală a copilului.
Cursul este susținut de Francisca Virag, profesoară de balet cu o experiență de 3 ani în predarea baletului pentru copii cu vârste cuprinse între 3 și 9 ani.
Despre metodă
Metoda Helen Doron Early English a fost dezvoltată şi iniţiată de Helen Doron, lingvist şi educator în anul 1985, iar de atunci sute de mii de copii din întreaga lume beneficiază de acest program.
Metoda este unică în lume, ea permite copiilor începând cu vârsta de 3 luni să înveţe limba engleză în acelaşi fel în care învaţă limba maternă. Metoda Helen Doron este o metodă aplicată la nivel internaţional, cursurile se ţin doar în limba engleză , astfel încât limba este învăţată ca pe un întreg, nu ca pe o traducere a limbii vorbite de către copil.
Ce înseamnă să îşi însuşească limba engleză în acelaşi mod în care şi însuşesc limba maternă?
Încă de la naştere bebeluşii aud sunetele şi intonaţia limbii lor materne. În mod treptat ei învaţă înţelesul acestor cuvinte cu ajutorul părinţilor şi a persoanelor din mediul lor social. Copiii care învaţă cu metoda Helen Doron Early English învaţă defapt: „muzica limbajului”.
Perioada critică a învăţării limbii
Este un fapt dovedit că primii 6 ani de viaţă sunt foarte preţioşi pentru copil. Este perioada în care se formează conexiuni între celulele creierului copilului. Învăţarea unei a doua sau chiar a unei a treia limbi străine stimulează semnificativ dezvoltarea creierului. Această capacitate extinsă a creierului va fi folosită de către copil mai târziu în viaţă nu numai pentru limbile străine dar şi pentru alte domenii de activitate.
De ce suntem speciali?
Programul Helen Doron este unic în lume prin modul în care este el conceput.
- Are un curriculum pentru mai mulţi ani care începe cu vârsta de 3 luni.
- În predarea materialului de curs profesorii Helen Doron folosesc materiale diverse şi diferite faţă de alte metode de predare a limbii engleze,
- Profesorii Helen Doron şi metoda au mereu în atenţie motivarea copilului, copilul este antrenat în activităţi ludice şi astfel fără efort îşi însuşeşte cunoştinţele necesare
- Programul Helen Doron permite profesorului să acorde o atenţie deosebită fiecărui copil în parte, să îi ofere întăriri pozitive, încredere în sine, încrederea că poate reuşi.
- Implică învăţarea cu întreaga sa activitate cerebrală. În procesul de învăţare conceput de Helen Doron sunt îmbinate următoarele funcţii: analitică şi sintetică, logică şi spaţială, cuvinte şi tonuri, fonetică şi limbajul ca şi întreg. Învăţarea are loc în mod automat atât timp cât este implicată întreaga activitate cerebrală făcând de asemenea apel la stiluri variate de învăţare: vizual, auditiv, kinestezic, olfactiv şi papilo-gustativ.
- Copiii beneficiază de un suport de curs special conceput pentru fiecare grupă de vârstă în parte. Fiecare copil are un rucsacel care conţine Cd-uri, dvd-uri, cărţi de exerciţii, toate urmărind un alt principiu al programului Helen Doron: ascultarea repetată.
- În centrele noastre avem profesori calificaţi special pentru a preda cu această metodă.
Cui se adresează metoda?
- 0 – 2 ani (Baby’s Best Start);
- 2-12 ani (Helen Doron Early English);
- 12 – 19 ani (Helen Doron Teen English);
- 4 – 9 ani (Birthday);
- 4 – 19 ani (Helen Doron Holiday Courses).
Contact
www.helendoron.ro
Telefon: 0726292337 (persoană de contact: Corina Levu)
Comments are closed.